تهران، جنت اباد جنوبی، انتهای چهار باغ شرقی ،خیابان یاس، کوچه یاس نهم ، پلاک ۱۲
021-44478930 09121306522

دیوار سبز مدولار

دیوار سبز مدولار چیست

 

سیستم مدولار دیوار سبز، همانطور که از نامش مشخص است از پانل های پیش ساخته و به صورت مدولار تشکیل شده است. پانل ها بر روی دیوار مورد نظر نصب شده و گیاه داخل هر یک از پانل ها کاشته می شود. در این تیپ دیوار سبز، انتخاب گونه های گیاهی، از نظر سرعت رشد و دوام دارای اهمیت بسیاری می باشد. چرا که در صورت انتخاب گیاه نامناسب به لحاظ رشد و تراکم، اجرای دیوار سبز و زیرسازی ها بیهوده خواهد بود.

روش اجرای دیوار سبز مدولار

 

در این روش ابتدا با توجه به ابعاد کار، بر روی دیوار شبکه ای از پروفیل آهنی نصب شده و سپس فلاورباکس های پیش ساخته از جنس ورق گالوانیزه و کاملاً ضد زنگ( دارای رنگ پودری- کوره ای) در فواصل مشخص و معینی رو سطح دیوار نصب شده و داخل آن ها لایه های فیلتر و زهکش قرار می گیرد. در این نوع دیوار بر خلاف دیوار سبز کابلی، از گیاهان همیشه سبز و پرتراکم استفاده می شود.

بنابراین در قسمتی که فلاورباکس ها روی دیوار نصب شده اند توسط پوشش گیاهی پوشیده شده و هیچ قسمتی از سطح در معرض دید قرار نمی گیرد. اجرای دیوار سبز به روش مدولار مناسب کلیه فضاها، اعم از تراس ها، لابی و پشت بام و … و به صورت مینیاتوری و در ابعاد کوچک می باشد.

برای مشاهده نمونه پروژه های اجرایی گرین وال یا دیوار سبز به روش مدولار کلیک کنید


دیتیل دتایل اجرای دیوار سبز مدولار چکادبام modular green wall detail
دیتیل اجرای دیوار سبز مدولار – گرین وال مدولار
 

دیوار سبز مدولار جعبه ای به سبک چکاد بام

 

دیوار سبز مدولار جعبه ای، سبک جدیدی از دیوار سبز می­باشد که توسط تیم حرفه ای چکاد بام خلق شده است. نحوه­ی اجرای آن بدین صورت است که با روی هم قرار گرفتن فلاور باکس ­ها، یک دیوار سبز حجمی مدولار تشکیل می­شود که از این نوع دیوارها می­توان در فضاهایی با دید کم و لبه­ی جان پناه­ها استفاده کرد.

دیوار سبز مدولار و گیاهان مناسب آن

 

انتخاب گیاه مناسب، یکی از نکات بسیار مهم اجرای دیوار سبز می­باشد. به طور مثال اگر بخواهیم که دیوار سبز مورد نظر را در فضای خارج از ساختمان اجرا کنیم، در انتخاب گیاه دچار محدودیت می­شویم. چرا که این گیاهان در معرض تغییرات هوایی و جوی، در فصول مختلف سال قرار می­گیرند و باید از گیاهان مقاوم و بومی منطقه استفاده شود.

دیوار سبز مدولار بیشتر مناسب فضاهای داخل ساختمان است و می­توان از گیاهان متنوع بیشتری برای کاشت در آن استفاده کرد، چراکه شرایط رشد گیاه به خوبی در آن فراهم می­شود. استفاده از گیاهان همیشه سبز باعث می­شود که دیوار سبز در تمام فصول سال همچنان سبز باقی بماند و لقب دیوار زندگی را به خود بگیرد. توصیه ما به شما این است که در انتخاب گیاه مناسب، شناخت کامل داشته باشید و گیاهانی با نیازهای مشابه و نگهداری آسان را انتخاب کنید.

در ادامه بخوانید  نحوه زهکشی روف گاردن | زیرسازی روف گاردن

عوامل موثر در انتخاب گیاهان مناسب دیوار سبز مدولارعبارتند از :

 

  • مقاوم در برابر گرما و سرما
  • عمق خاک مورد نظر
  • سرعت رشد و نیاز آبی
  • نیاز به نور
  • تنوع رنگی

مزایای دیوار سبز مدولار:

 

  • تصفیه هوای داخل ساختمان
  • ایجاد فضای دلنشین و زیبا
  • آرامش و زیبایی بصری
  • نصب آسان و راحت
  • فواید زیست محیطی
  • تنوع در طراحی
  • تنظیم درجه حرارت فضای داخلی ساختمان

کاربرد دیوار سبز مدولار:

 

  • قابل استفاده در فضاهای داخلی و خارجی
  • قابل استفاده در ساختمان­های اداری، تجاری، مسکونی
  • قابل استفاده در رستوران، استخر، باغ و…

آیا دیوار سبز مدولار قابل تعمیر است؟

 

در پاسخ به این سوال باید بگویم که بله دیوار سبز مدولار قابل تعمیر است. جنس فلاورباکس­ های مورد استفاده در این دیوار از جنس ورق گالوانیزه با رنگ کوره ای- پودری است، به همین دلیل دچار زنگ زدگی نمی­شوند. سیستم مدولاراین امکان را ایجاد می­کند که اگر به هر دلیلی اجزای دیوارسبز دچار مشکل شود، به راحتی می­توان آن قسمت را جدا و تعمیر کرد. پس با آرامش خاطر و به کمک تیم حرفه ای چکاد بام، طراوت وشادابی را به محل زندگی خود هدیه بدهید.

هزینه اجرای دیوار سبز مدولار

 

هزینه طراحی ونصب دیوارسبز به عوامل مختلفی مانند فلاورباکس مورد نظر، ابعاد کار، شاسی کشی آهنی، نحوه­ی آبیاری و گیاهان قابل استفاده بستگی دارد. هر شرکت با توجه به سبک کار مورد نظر و متریال مصرفی، قیمت مشخص می­کند. در کل هزینه دیوار سبز بر حسب متر مربع محاسبه می­ شود . برای اطلاع دقیق از قیمتها با کارشناسان شرکت چکادبام تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت نمائید.

کلام آخر

وجود گل و گیاه در خانه و رنگ سبز سبب آرامش در زندگی می­شود. دیوار سبز با وجود تمام مزایای بیان شده، این آرامش و نشاط را به زندگی شما هدیه می­دهد. اگر شما هم به دکوراسیون داخلی ومعماری سبزاز جمله دیوار سبز مدولار علاقه مند هستید، از طریق وب سایت با تیم چکاد بام درارتباط باشید وازنمونه کارها دیدن فرمائید. امید است که مقاله فوق مثمر ثمر واقع شده باشد.

5/5 - (8 امتیاز)
Call Now Button