تهران، جنت اباد جنوبی، انتهای چهار باغ شرقی ،خیابان یاس، کوچه یاس نهم ، پلاک ۱۲
021-44478930 09121306522

روف گاردن فرمانیه


پروژه روف گاردن فرمانیه

نوع پروژه ایجاد روف گاردن – باغ و باغچه و آلاچیق بر روی پشت بام

کارفرما: جناب آقای مرادی

مراحل اجرای روف گاردن در این پروژه

ساختمان واقع در محله فرمانیه تهران، دارای کاربری مسکونی می باشد که جهت استفاده ساکنان و ایجاد ارزش افزوده، مالکان اقدام به ساخت روف گاردن نمودند. روش ساخت روف گاردن یا بام باغ فرمانیه شامل چند مرحله اصلی است که در زیر به آن اشاره شده:

  • مرحله اول: برداشت وضع موجود، انجام تست آب، تهیه نقشه و ابعاد مفید فضا، بررسی و ثبت نیازهای کارفرما
  • مرحله دوم: ایده پردازی و تهیه نقشه های طراحی روف گاردن، متره و برآورد هزینه ساخت روف گاردن و گرفتن تاییده از کارفرما؛ در طراحی روف گاردن از عناصری همچون آلاچیق و فلاورباکس چوبی استفاده گردید.
  • مرحله سوم: تهیه نقشه های طرح کاشت گیاه با توجه به ویژگی های اقلیمی و شرایط آب و هوایی
  • مرحله چهارم: انتقال مصالح و متریال خام به همراه اقلام پیش ساخته نظیر فلاورباکس ها از کارخانه به محل پروژه، اجرای سازه ها شامل آلاچیق و مسیرهای چوبی، چیدمان پلنترباکس و بسترهای کاشت روف گاردن طبق نقشه های اجرایی
  • مرحله پنجم: نصب سیستم آبیاری اتوماتیک جهت آبیاری روف گاردن طبق برنامه زمان بندی مشخص
  • مرحله ششم: اجرای لایه های زهکشی و ایزولاسیون درون پلنترباکس ها
  • مرحله هفتم: تأمین خاک و کاشت گیاهان


پلان دو بعدی طراحی و اجرای روف گاردن بام سبز فرمانیه تهران
پلان دو بعدی پیشنهادی برای روف گاردن
توجه به مراحل بالا در ساخت روف گاردن اهمیت فراوانی دارد. متأسفانه بسیاری از افراد بدون توجه به روش های استاندارد ساخت روف گاردن، اقدام به ساخت می نمایند که مغایر با نظام مهندسی ایران است. توجه به نکاتی همچون بار مرده و زنده ناشی از ساخت روف گاردن بر ساختمان، ایزولاسیون و آب بندی، انتخاب مناسب گیاهان، سیستم هوشمند آبیاری اتوماتیک و … تأثیر فراوانی در ساخت روف گاردن به صورت استاندارد و ایمن دارد.
با توجه به نوع طراحی صورت گرفته، تجهیزاتی همچون آلاچیق، آتریوم، دیوار سبز و … علاوه بر فضای سبز روف گاردن، از جمله عوامل تأثیرگذار بر هزینه اجرای روف گاردن می باشد. با توجه به نوع طراحی، روف گاردن از متر مربعی 250،000 تومان تا 1،250،000 تومان قابل اجرا می باشد

3/5 - (1 امتیاز)
در ادامه بخوانید  روف گاردن شرکت تبلیغاتی بادکوبه
Call Now Button