تهران، جنت اباد جنوبی، انتهای چهار باغ شرقی ،خیابان یاس، کوچه یاس نهم ، پلاک ۱۲
021-44478930 09121306522

روف گاردن پونک

طراحی و اجرای روف گاردن پونک

نوع پروژه : طراحی روف گاردن یا فضای سبز بر روی پشت بام شرکت به سبک پرتابل مدولار

کارفرما: شرکت آریا شیمی

مراحل اجرای روف گاردن پونک

مراحل مختلف پروژه از صفر تا صد شامل بازدید، برداشت، طراحی، تولید و اجرای پروژه روف گاردن به شرح زیر می باشد

مرحله اول: طرح مسئله و بازدید از وضع موجود بام

از جمله پشت بام های زیبا در ایران می توان روف گاردن تهران محله پونک را نام برد. ساختمان مذکور متعلق به شرکت آریا شیمی می باشد که جهت رفاه حال کارکنان خود، اقدام به ساخت روف گاردن یا باغ سبز بر روی پشت بام آن نموده است. پس از مراجعه پیمانکار این ساختمان در حال ساخت به شرکت چکادبام جهت اجرای روف گاردن، کارشناسان طراحی و اجرا از محل پروژه بازدید انجام دادند و با توجه به وضع موجود پیشنهادهایی جهت طراحی و اجرای روف گاردن مطرح نمودند.

مرحله دوم: طراحی روف گاردن و ارائه طرح کاشت

در طراحی روف گاردن توجه به نکاتی همچون پوشش بخش تاسیسات ساختمان توسط دیوار چوب پلاست و دیوار سبز، اجرای آلاچیق چوبی جهت استفاده کارکنان، ایجاد فضای سبز و آبنما جهت تلطیف محیط،استفاده از فلاورباکس چوبی جهت کاشت انواع گل و بوته مورد توجه قرار گرفت. پس از طراحی روف گاردن به صورت دو بعدی، بنابر درخواست کارفرما طرح سه بعدی و انیمیشنی جهت ارائه حجم طراحی شده روف گاردن در دفتر چکادبام تهیه گردید. پس از تایید طرح اجرای روف گاردن، ، تیم کارشناسی فضای سبز چکادبام، طرح کاشت روف گاردن با توجه به اقلیم و نور محیط را ارائه نمودند.


پلان دو بعدی روف گاردن پشت بام سبز چکادبام پونک تهران آلاچیق green roof garden 2d plan cad poonak tehran
پلان دو بعدی طراحی شده روف گاردن پونک

مرحله سوم: اجرای روف گاردن، آبیاری اتوماتیک و کاشت گیاهان

پس از تایید طرح نهایی توسط کارفرما، اقلام پیش بینی شده جهت ساخت و اجرای روف گاردن در کارگاه تولیدی محصولات چکادبام، ساخته و به محل پروژه ارسال گردید. اجرای آلاچیق چوبی، مسیر چوب پلاست و دیوارهای سبز با توجه به مقیاس کار در محل پروژه انجام گرفت. پس از اجرای پروژه بنا بر درخواست کارفرما جهت هماهنگی طراحی روف گاردن و نمای ساختمان، ترموود به عنوان متریال دوم وارد کار گردید و در کلیه فلاورباکس ها، پوشش دیوار، آلاچیق و … کاور ترموود بر روی چوب پلاست اضافه گردید. پس از اتمام کار اجرای باغچه ها، آلاچیق و … ، آبیاری اتوماتیک به همراه مه پاش جهت آبیاری گیاهان به صورت مشخص و حفظ رطوبت محیط، توسط تیم تاسیسات چکادبام در محل اجرا گردید تا محیط جهت کاشت گیاهان آماده گردد. در نهایت تنوع گیاهی در این روف گاردن به همراه طراحی مناسب فضایی دلچسب و مطبوع برای این ساختمان به وجود آورد. در نهایت نکته مهم این که این پروژه به دلیل پرتابل و مدولار بودن همه اقلام، هیچ گونه مشکلی برای سازنده ساختمان از لحاظ قوانین و آیین نامه های نظام مهندسی و شهرداری نداشته و ساختمان پایان کار خود را اخذ کرده و با روف گاردن سبز و مدرن خود مورد بهره برداری قرار گرفت


نمای بالا از روف گاردن پونک تهران
نمای بالا از روف گاردن تهران پونک

در ادامه بخوانید  روف گاردن جناب اعلمی - یوسف اباد
Call Now Button