تهران، جنت اباد جنوبی، انتهای چهار باغ شرقی ،خیابان یاس، کوچه یاس نهم ، پلاک ۱۲
021-44478930 09121306522

روف گاردن مرکز آموزش و تحقیقات بیماری های پوست ایران

مراحل اجرای روف گاردن پرتابل مدولار طالقانی – کلینیک پوست

نوع پروژه : طراحی و اجرای روف گاردن در قالب رستوران بام

کارفرما: مرکز آموزش و پژوهش بیماری های پوست و جذام دانشگاه تهران

درباره مرکز و نیازهای کارفرمای پروژه

این ساختمان به عنوان یکی از قدیمی ترین و بزرگترین مراکز تحقیقات پوست کشور زیر نظر مرکز تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی تهران واقع در منطقه طالقانی در سال 1371 تاسیس شده و در زمینه بیماری های پوست و جذام فعال است. با توجه به کاربری و فعالیت های روزانه، پزشکان بسیاری از سایر کشورها به این مرکز مراجعه میکنند. بنابراین کارفرما علاوه بر ایجاد فضای سبز کارآمد، جهت استفاده کارکنان در ساعات غیرکاری همانند صرف غذا، به دنبال ایجاد فضایی جهت پذیرایی از مهمانان خارجی و برگزاری کنفرانس بود.

انتخاب چکادبام برای اجرای روف گاردن

با توجه به قدمت ساختمان، اجرای روف گاردن تنها به سبک پرتابل امکان پذیر می باشد چرا که نحوه اجرای روف گاردن پرتابل مبتنی بر بار زنده ساختمان بوده و هیچ گونه بار مرده بر ساختمان وارد نمی نماید. بنابراین شرکت چکاد بام به عنوان اولین و تنها مجری روف گاردن در تهران با سبک پرتابل، به عنوان طراح و پیمانکار روف گاردن طالقانی، از جانب کارفرما انتخاب گردید.


چیدمان اقلام چکادبام در محل پروژه و اجرای روف گاردن به سبک پرتابل مدولار چکادبام
چیدمان اقلام پرتابل مدولار چکاد بام

طراحی روف گاردن (فضای سبز پشت بام) مرکز

با توجه به نوع فعالیت انجام گرفته در این ساختمان، شالوده اصلی طراحی روف گاردن بر ایجاد رستوران بام متمرکز گردید. در طراحی روف گاردن در تهران، با توجه به تغییرات دمایی و اقلیمی در طول سال، قابل استفاده بودن فضا در چهار فصل دارای اهمیت بالایی می باشد. بنابراین استفاده از آتریوم( آلاچیق دور شیشه ای مجهز به سیستم سرمایش و گرمایش)، ایجاد آشپزخانه جهت پذیرایی از مهمانان، استفاده از مبلمان، فضای سبز، آبیاری قطره ای اتوماتیک، نورپردازی و سیستم صوتی جهت استفاده از روف گاردن در مراسم سخنرانی، راهکارهای اساسی در طراحی روف گاردن طالقانی به شمار می رود. همچنین با توجه به عمر ساختمان و وجود نماهای نامطلوب در برخی نقاط روف گاردن، از دیوار چوب پلاست و دیوار سبز به عنوان پوشش اصلی استفاده گردید. در این پروژه، طبیعتا اولین گام طراحی چیدمان اقلام پرتابل مدولار بر روی بام بود که پس از طراحی و ارائه سه گزینه طراحی در قالب پلان دو بعدی به کارفرما، یک گزینه انتخاب و پس از اعمال تغییرات مورد نیاز کارفرما نهایی شد.


طراحی و نمونه پلان دو بعدی پشت بام سبز روف گاردن ایران تهران طالقانی green roof garden 2d plan cad design tehran iran taleghani
پلان دو بعدی روف گاردن طراحی شده – بام سبز چکادبام

خلاصه اجرای پروژه روف گاردن یا فضای سبز پشت بام

در مرحله اجرا در محل پروژه پس از انجام تست آب و اجرای ملات نهایی، اجرای روف گاردن آغاز گردید. پس از اجرای مسیر و سازه های اصلی، پلنترباکس ها و بسترهای کشت، طبق نقشه های طراحی روف گاردن، در محل چیدمان شده و بستر نهایی با قرار گیری لایه های فیلتر و زهکش جهت اجرای فضای سبز آماده شد. رستوران بام مورد نظر با ظرفیت پذیرایی از 80 نفر، با تنوع بالایی از پوشش گیاهی، مبلمان فضای باز، فضایی مطلوب را در اختیار کارفرما قرار می دهد.


پروژه نهایی شده روف گاردن رستوران بام چکاد بام
پایان اجرای پروژه رستوران بام – بام سبز

در ادامه بخوانید  روف گاردن اکسین | آمل
Call Now Button