تهران، جنت اباد جنوبی، انتهای چهار باغ شرقی ،خیابان یاس، کوچه یاس نهم ، پلاک ۱۲
021-44478930 09121306522

روف گاردن کامرانیه

پروژه روف گاردن کامرانیه :

کارفرما: جناب آقای آقایی

مراحل طراحی و اجرای روف گاردن کامرانیه

مرحله اول پروژه : بازدید، مشاوره

در مرحله اول تیم مشاوره چکادبام پس از حضور در محل و برداشت اولیه، نیازها و خواسته های کارفرما را مکتوب نمودند. کارفرما خواستار ایجاد روف گاردن با تأکید بر وجود فضای سبز عمده و طراحی آلاچیق جهت استفاده شخصی بوده است به طوری که در هر 4 فصل سال قابل استفاده بوده و مجهز به سیستم سرمایش و گرمایش باشد و با توجه به وجود واحدهای همسایگی در اطراف، حریم شخصی حفظ شده و دید به آن وجود نداشته باشد.

  • وجود فضای سبز عمده
  • طراحی آلاچیق جهت استفاده شخصی
  • آلاچیق چهار فصل (آتریوم)
  • آلاچیق مجهز به سیستم سرمایش گرمایش
  • طراحی با اولویت حفظ حریم شخصی

مرحله دوم: طراحی روف گاردن

در مرحله دوم تیم طراحی چکادبام، با توجه به نیازهای کارفرما و وضع موجود شروع به طراحی روف گاردن نمود و طرح اولیه به صورت پلان دو بعدی در اختیار کارفرما قرار گرفت و پس از اعمال اصلاحات طرح سه بعدی روف گاردن تهیه شد. روف گاردن مورد نظر دارای 100 متر مربع مساحت بوده، که پس از طراحی اولیه 20% آن به آتریوم ( آلاچیق 4 فصل )، 30% آن به مسیر چوبی (دک چوب پلاست کف)، و باقی آن به فضای سبز اختصاص یافته است. پس از ارائه طراحی روف گاردن، طرح اولیه به کارفرما ارائه شده و پس از اعمال تغییرات جزئی، طرح نهایی مورد تأیید قرار گرفت. همچنین با توجه به استقرار 2 ورودی در ضلع غربی و شرقی بام، از پرگولا چوب پلاست در این نقاط بهره گرفته شده است. مساحت پرگولا پیشنهادی حدود 20 متر مربع می باشد. استفاده از یونیت گلدانی چکاد بام ( دیوار سبز پرتابل ) مشکل دیوارهای خالی در این روف گاردن را بر طرف نموده است. همچنین در ضلع شمال شرقی روف گاردن، با توجه به استقرار واحد همسایگی از دیوار سبز کابلی جهت کاهش دید و حفظ حریم شخصی بهره گرفته شده است. آتریوم پیشنهادی دارای 20 متر مربع مساحت بوده و وجود شیشه های آکاردئونی ( شیشه ریلی ) آن را به یک آلاچیق فضای باز تبدیل نموده است تا در تابستان هوا در آن جریان داشته و در زمستان کاملا عایق سرما باشد. همچنین استفاده از آبنما، باربیکیو و سایبان چتری محیط مطلوبی را در روف گاردن ایجاد کرد.

مرحله سوم: اجرای روف گاردن

پس از تصویب پلان طراحی، طرح نهایی به تیم اجرای روف گاردن چکاد بام ابلاغ گردید. در این روف گاردن، فضای سبز گسترده با استفاده از پلنتر باکس ( سینی های پوششی) و تعداد زیادی تری باکس ( گلدان چوب پلاست ) و فلاور باکس ( گلدان چوبی ) ایجاد شده و در همه فلاور باکس ها از لایه های فیلتر و زهکش ( لایه ژئوسنتیتک و ژئوتکستایل ) به عنوان لایه نگهدارنده آب و هوادهی ریشه ( ضد ریشه ) استفاده شده است. همچنین با توجه به سفرهای متعدد کارفرما و عدم حضور وی جهت نگهداری گیاهان روف گاردن، از آبیاری اتوماتیک بهره گرفته شده است. نورپردازی روف گاردن از سایر خدمات ارائه شده از شرکت چکادبام برای این روف گاردن می باشد.

در ادامه بخوانید  روف گاردن تبریز | طراحی و اجرا
Call Now Button