تهران، جنت اباد جنوبی، انتهای چهار باغ شرقی ،خیابان یاس، کوچه یاس نهم ، پلاک ۱۲
021-44478930 09121306522

طراحی تراس تالار پذیرایی – تهرانپارس

پروژه دیوار سبز و محوطه سبز تالار پذیرایی در تهران پارس

نوع پروژه: طراحی دیوار سبز ، محوطه سبز حیاط، پرگولا و پوشش چوب پلاست در حیاط تالار

کارفرما: آقای غلامی

مراحل طراحی و اجرای محوطه

مراحل مختلف پروژه از صفر تا صد شامل بازدید، برداشت، طراحی، تولید و اجرای پروژه محوطه سازی و کاور چوب پلاست به شرح زیر می باشد

مرحله اول: بازدید از پروژه و مشاوره

در مرحله اول تیم مشاوره چکادبام پس از حضور در محل و بازدید اولیه ، خواسته های کارفرما را مکتوب نموده اند. در این محوطه نسبتا بزرگ به مساحت تقریبی 150 مترمربع به دلیل ارتفاع زیاد دیوار ها و محصور شدن حیاط به دلیل کاربری تالار عروسی، کارفرما در کنار کاربری اصلی آن به دنبال راه کاری برای زیباسازی و جلب رضایت مشتری بوده است. خواسته های کارفرما و چالش های طراحی را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

مرحله دوم:طراحی دیوار سبز و طراحی محوطه

در مرحله دوم تیم طراحی چکادبام با توجه به خواسته و نیازهای کارفرما و وضع موجود شروع به طراحی، و طرح اولیه و به صورت پلان دوبعدی و نما نموده است. در این طراحی دیوارها به صورت دیوار سبز مدولار پراکنده در سطح کل دیوارها قرار گرفتند. همچنین برای ورود از درب اصلی به داخل محوطه حیاط ، فضای مکث چندثانیه ای با سقف پرگولایی و کف چوب پلاست در نظر گرفته شد. برای عکاسی و فیلمبرداری در محوطه حیاط از آلاچیق و پرگولا و سایبان چتری استفاده گردید. برای بهتر دیده شدن مسیر پله ها به سالن غذا خوری دورتا دور پله ها با فلاورباکس مدولار دیواری تزیین گردید.

مرحله سوم: اجرای دیوار سبز ها و محوطه

پس از تصویب طرح، طرح نهایی دیوار سبز، به دلیل وجود دیوار سبز مدولار فراوان در این پروژه، تیم اجرایی به آماده سازی فلاورباکس های دیوار سبز در کارخانه نموده، پس از تولید اقلام تیم اجرایی به محل پروژه رفته و کار خود را آغاز نموده است. طبق طرح پلان، آلاچیق و پرگولا و دیوار سبز ها ساخته شدند. پس از نصب تمام اقلام، تیم اجرایی کاشت گیاهان را آغاز نموده است، داخل تمام فلاورباکس ها لایه های ضد ریشه و لایه نگهدارنده آّب تعبیه گردید. پس از مرحله کاشت، تیم اجرایی برای آبیاری دیوار سبز ها که اکثرا در ارتفاع قرار داشتند، از آبیاری اتوماتیک استفاده کردند، و برنامه زمانبندی منظم به آن داده اند.

در ادامه بخوانید  پروژه تراس سبز جناب جابریان | شهرک غرب

برای دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را پر کنید

همین حالا درخواست مشاوره خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

Call Now Button