تهران، جنت اباد جنوبی، انتهای چهار باغ شرقی ،خیابان یاس، کوچه یاس نهم ، پلاک ۱۲
021-44478930 09121306522

پروژه روف گاردن جهاد دانشگاهی | زعفرانیه

توضیحات تکمیلی

عنوان پروژه : بام سبز (روف گاردن) | تاریخ پروژه : 1397 | مکان پروژه : زعفرانیه  | کارفرما : جهاد دانشگاهی

پروژه : روف گاردن جهاد دانشگاهی

 

در ابتدای کار پس از بازدید و برداشت اولیه از فضای پشت بام و همچنین نظرات کارفرما و معمار پروژه طراحی های اولیه انجام شد  و طی چند جلسه نظرات کارفرما و تغییراتی که مد نظرشان بود در طرح اعمال شد و به طرح نهایی رسیدیم از انجایی که ساختمان همچنان در حال ساخت بود ایزولاسیون پشت بام به صورت کامل انجام نشده بود و تیم اجرایی چکادبام کار خود را از قسمت تکمیل شده بام شروع کردند تا در وقت صرفه جویی شود و به موقع روف گاردن تحویل کارفرما شود.

طبق طرح تیم اجرایی چکادبام از گوشه ها و نقاط مختلف کار اجرا را شروع کردند و کفسازی ها و آلاچیق های طرح کندو شاسی کشی و کاور شدند و باقی اقلام از جمله پلانتر باکس ها و قاب درختی ها  در جای خود قرار گرفتند.

طراحی به صورتی انجام شده بود که همزمان حداقل 3 خانواده توانایی استفاده از فضای روف گاردن را دارا باشند و همچنین فضای بزرگ و محفوظی برای بازی کودکان تعبیه شد.

در اواسط پروژه کارفرما با توجه به سرعت و دقت بالای تیم اجرایی چکادبام درخواست ساخت پله ای برای دسترسی به اتاقک آسانسور و چیلرها داشتند طوریکه با کل روف گاردن هارمونی داشته باشد که طی چند طراحی با توجه به فضای خیلی محدود و وجود مانع هایی در مسیر پله طرح نهایی تصویب شد که جداره آن با دیوار سبز مدولارچکادبام تزیین شد

در ادامه بخوانید  روف گاردن شمال | اکسین دریاسر

برای شاخص کردن ورودی بام هم از پرگولا و ترکیب دیوار سبز در ستون هایش استفاده شد ،علاوه بر زیبایی های بصری در بدو ورود صدای دلنشین آبنماهای چکادبام در اطراف پرگولا نیز همه آن چیز که کارفرما در ایجاد روف گاردن مد نظر داشتند را فراهم کرد.

همچنین در قسمتی از بام فضای نشستن با میزو نیمکت و سایبان طراحی شد که روی کفسازی با چوب پلاست قرار گرفتند  تا رفت و آمد راحت تر باشد و در نمای نزدیک از چمن و بلوک های سنگی استفاده شد.

Call Now Button