تهران، جنت اباد جنوبی، انتهای چهار باغ شرقی ،خیابان یاس، کوچه یاس نهم ، پلاک ۱۲
021-44478930 09121306522

نورپردازی روف گاردن | فضای سبز پشت بام

فضای سبز پشت بام- نورپردازی روف گاردن

مقاله زیر کلیاتی در مورد مزایا و ضروریات ایجاد فضای سبز بر روی پشت بام (روف گاردن) و نورپردازی تجهیزات و فضای سبز پشت بام و تراس می باشد که به مرور مباحث آن تکمیل و در اختیار دوست داران فضای سبز عمودی قرار می گیرد

ضرورت ایجاد فضای سبز بر روی پشت بام (روف گاردن)

در زندگی شهری امروزی که گریبان گیر بیشتر مردم بخصوص در شهرهای بزرگ می باشد، گذشته از روزمرگی و سایر فعالیت های روزانه و پر تنش، استرس ها و دغدغه های بسیار زیادی در طول روز ممکن است برای هرکدام از ما پیش آید که پس از پایان روز نیاز به آرامش روحی و جسمی امری بسیار ضروری به حساب می آید. حال تأمین این آرامش بسته به خصوصیات هر فرد ممکن است روش های متعددی داشته باشد. اما نیاز انسان به طبیعت و آرامشی که از محیط های طبیعی به انسان منتقل می شود ضرورتی است که بر هیچ کس پوشیده نیست. پارک های شهری یکی از نمونه های کوچک طبیعت در داخل شهر هاست، اما با درنظر گرفتن مسافت ها برای دسترسی و غالبأ شلوغی پارک ها به نظر می رسد فضایی در خود مجموعه خانه یا آپارتمان یا برجی که در آن ساکن هستیم می تواند پذیرای خوبی برای بخشی از طبیعت به خصوص در قسمت های بلا استفاده خود باشد. پشت بام ساختمان ها معمولأ فضاهایی هستند که عملأ بلا استفاده بوده و ساکنین به ندرت گذرشان به پشت بام می افتد. فضای سبز پشت بام می تواند به صورت روف گاردن با نورپردازی مناسبی در شب، بهترین و عمیقترین آرامش شب را جایگزین تنش های روز کند.

در ادامه بخوانید  انواع آلاچیق روف گاردن

نورپردازی روف گاردن | فضای سبز پشت بام

فضای سبز پشت بام امروزه در جوامع پیشرفته جزء لاینفک هر ساختمان با استاندارد های روز است که علاوه بر استفاده ساکنین، قدمی در راستای توسعه پایدار و حفظ و گسترش منابع طبیعی و زیست محیطی می باشد. نورپردازی روف گاردن نیز در این میان موضوعی است که جالب و گاهأ ضروری به نظر می رسد. نورپردازی روف گاردن ها به علت مجاورت با عوامل طبیعی و جوی و در اکثر موارد بسته به کاربری فضای سبز پشت بام امری تخصصی می باشد که افراد و گروه های حرفه ای جهت طراحی و اجرا می طلبد. بنا براین در ادامه مبحث بیشتر به کلیات نورپردازی روف گاردن پرداخته خواهد شد.

Call Now Button