تهران، جنت اباد جنوبی، انتهای چهار باغ شرقی ،خیابان یاس، کوچه یاس نهم ، پلاک ۱۲
021-44478930 09121306522

پروژه روف گاردن فرمانیه

 روف گاردن در فرمانیه تهران

نوع پروژه : روف گاردن پرتابل خطی، شامل آلاچیق و کف و پرگولا

کارفرما: جناب آقای حاجیان
روف گاردن فرمانیه به دلیل وجود فضای سبز خطی و اجرای آلاچیق های مدرن و تعریف فضاهای مختلف در پشت بام جهت استفاده ساکنین، یکی از زیباترین روف گاردن های تهران به شمار می رود. مراحل اجرای روف گاردن در این پشت بام به ترتیب زیر میباشد:

مرحله طراحی روف گاردن

در این مرحله، پس از شنیدن نظرات و نیازهای کارفرما در خصوص نحوه استفاده از روف گاردن و برداشت و بازدید کارشناسان به صورت حضوری از محل پروژه و تعیین پتانسیل ها و محدودیت موجود، تیم معماری و دیزاین چکادبام مشغول طراحی روف گاردن گردیدند. در طراحی پلان روف گاردن فرمانیه، فضای آلاچیق در ضلع جنوبی، فضای نشستن و استراحت در ضلع شمالی، و فضای آشپزخانه در بخش میانی بام تعریف گردید. همچنین فضای سبز به صورت خطی در دورتادور بام در نظر گرفته شد

زیرسازی روف گاردن – ایزولاسیون پشت بام سبز

بعد از مشخص شدن طرح نهایی روف گاردن، مرحله زیرسازی و ایزولاسیون روف گاردن آغاز گردید. در این پشت بام با توجه به روش اجرای روف گاردن مدولار، پشت بام ایزولاسیون انجام گرفت و پس از اجرای ایزوگام و قیرگونی، یک لایه ملات لیسه ای ماسه انجام گرفت.

اجرای روف گاردن

در بخشی از طراحی، مسیرهای رفت و آمد به صورت سنگی در نظر گرفته شد که توسط تیم اجرایی خود کارفرما اجرا گردید. آلاچیق و پرگولا که با سازه آهنی اجرا و سپس با متریال چوب پلاست کاور شد. بسترهای کاشت روف گاردن، از طریق پلنترباکس های آماده و پیش ساخته در محل تأمین و از طریق اجرای چمن مصنوعی، فضای سبز گسترده ایجاد شد. پس از اجرای کل کار، شامل اجرای مسیرهای چوبی، دکینگ چوبی، آلاچیق، پرگولا، فلاورباکس چوب پلاست، چمن مصنوعی و …، از شن تزئینی سفید رنگ جهت پوشش فضاهای باقی مانده و در ترکیب با رنگ سبز چمن مصنوعی استفاده شد.

اجرای سیستم آبیاری اتوماتیک – آبیاری هوشمند

مرحله نهایی اجرا شامل اجرای آبیاری اتوماتیک و آبیاری قطره ای روف گاردن و کاشت گیاهان می باشد. که در کلیه باکسهایی که فضای سبز در نظر گرفته شده است، لوله کشی انجام گردید. تمامی لوله ها به یک شیر برقی وصل شده است که مطابق با گیاهان در نظر گرفته شده برای بام و تراکم کاشت، به صورت روزانه آبیاری انجام گیرد.

در ادامه بخوانید  روف گاردن مرکز خرید تیدا سنتر | میدان هروی
Call Now Button