تهران، جنت اباد جنوبی، انتهای چهار باغ شرقی ،خیابان یاس، کوچه یاس نهم ، پلاک ۱۲
021-44478930 09121306522

آبیاری قطره ای

همه چیز در مورد آبیاری قطره ای چکاد بام

امروزه به دلیل زندگی شهری و به تناسب آن دغدغه های زندگی افراد و وابستگی های آن ها به سفر و مسافرت، توانایی برای نگهداری گل و گیاه کم شده است و نیز حجم گیاهان در تراس سبز به مقدار زیادی نیست که دارای توجیه اقتصادی باشد که باغبان یا افرادی دیگر از گیاهان نگهداری کنند و به این دلیل می توان گفت اتوماسیون و آبیاری اتوماتیک یک پاسخ و یک راهکار درست برای آبیاری گل و گیاهان در تراس سبز می باشد.

آبیاری می تواند به دو روش دستی و اتوماتیک صورت بگیرد:
1- در روش آبیاری دستی، زحمت کاربر کمی بیشتر است اما نگهدارنده گل و گیاه ، علاقه بیشتری به گل و گیاهان پیدا می کند و با دیدن روزانه گیاهان وابستگی و علاقه بیشتری ایجاد می شود و این هدف برای گروه چکاد بام دارای اهمیت ویژه ای است. و هدف اصلی چکادبام این می باشد که فضای سبز رانده شده از شهرهایمان را به داخل منازل و شهر ها باز گردانیم.
2- استفاده از سیستم آبیاری اتوماتیک خیلی راحت و سهل می باشد. در روش آبیاری اتوماتیک از نازل هایی استفاده می شود که قابل تنظیم هستندکاربر با تنظیم آن می تواند میزان آبیاری به گیاهان را مشخص کند و در هر برهه از زمان اگر احتیاج به آبیاری بیشتر یا کمتر باشد می تواند تنظیمات را تغییر دهد. تنظیمات آبیاری اتوماتیک حداکثر سالی 2 بار می باشد ، یکبار در اوایل فصل بهار و بار دیگر در اوایل فصل پاییز عوض می شود.
آبیاری اتوماتیک به 2 روش انجام می شود:
2-1- آبیاری اتوماتیک سیستم کم فشار، تقلیلی و آبیاری قطره ای
2-2- آبیاری اتوماتیک به صورت سیستم پرفشار و مه پاش
سیستم آبیاری اتوماتیک برای حفظ بیشتر منابع آبی و حذف پرتی آب می باشد و چون این سیستم روکار استفاده می شود می توان فرصتی برشمرد برای تغییرات، تعمیرات و تعویض قطعات هنگام خراب شدن آنها بعد از چندین سال. در هردو روش با استفاده از شیر برقی برنامه پذیر، برنامه آبیاری اتوماتیک برای محل مورد نظر را تنظیم کرد. برای مثال آبیاری اتوماتیک در ساعت مشخص در صبح و یا . . . این گیاهان به مشخص (متلا 5 الی 10 دقیقه) آبیاری اتوماتیک شود و آب اضافی قطعا زهکشی شود.
نازل های آبیاری قطره ای که چکاد بام در این روش استفاده می کند، نازل های آمریکایی هستند که از عمر بالایی برخوردار می باشند.
آبیاری شاید خود به خود خیلی مسئله ممتنعی نباشد و زهکشی مسئله اصلی در تراس های سبز و روف گاردن ها (roof garden) و پنت هاوس ها و دیوارسبز ها مورد توجه قرار بگیرد . استفاده از سیستم های زهکشی مناسب در واقع می تواند آبیاری را تسهیل ببخشد. هرچه زهکشی بهتر و روان تر در خاک بستر داشته باشیم در واقع این فرصت برای گل و گیاه به وجود آورده ایم که ریشه گیاهان دچار پوسیدگی نشوند و هوادهی ریشه به صورت صحیح رخ دهد و در کنار زهکشی باید توجه داشت که بر حسب خاک مورد استفاده در گلدان ها ، در واقع آب لازم به ریشه ها برسد و ماندگاری لازم را داشته باشد.

در ادامه بخوانید  مراحل ساخت دیوار سبز

5/5 - (1 امتیاز)
Call Now Button