تهران، جنت اباد جنوبی، انتهای چهار باغ شرقی ،خیابان یاس، کوچه یاس نهم ، پلاک ۱۲
021-44478930 09121306522

آلاچیق شیشه ای ( آتریوم )

آلاچیق شیشه ­ای

آلاچیق در لغت به معنی کلاه فرنگی است. زمانی که اسم آلاچیق به گوشمان می­رسد در ذهن خود یک اتاقک چند ضلعی یا گرد را تصور می­کنیم که از جنس فلز یا چوب می­باشد. حتما در رستوران­های اطرف شهر خود انواع آلاچیق­ ها را در اشکال سنتی، هندسی و مدرن دیده­اید.

امروزه از آلاچیق شیشه­ ای می­توان به عنوان شیک ترین و مدرن ترین انواع آلاچیق، نام برد که در باغ رستوران­ها، کافه­های سنتی، روف گاردن، فضای بیرون بیمارستان­ها، پارک­ها و ادارات استفاده می­گردد. این نوع آلاچیق ­ها گزینه مناسبی برای دورهمی­ های دوستانه و خانوادگی هستند، شما می­توانید در هرشرایط آب و هوایی از محیط و فضای بیرون لذت ببرید واوقات خوشی را به همراه عزیزانتان سپری کنید.

با داشتن یک آلاچیق شیشه­ ای درمحیط اطراف خود از جمله پشت بام، حیاط و باغ ویلا فضایی امن و دل نشین را برای خود به ارمغان بیاورید و از تمام فصول سال لذت ببرید. این سازه ی زیبا را می­توان به گونه ای ساخت که هوابند و آب بند باشد.

آلاچیق شیشه ای

سقف آلاچیق

سقف از اجزای مهم و اصلی آلاچیق می­باشد و تاثیر بسیاری در زیبای و نمای آن دارد. با توجه به طرح انتخابی در ساخت آن از انواع متریال خاص استفاده می­شود.

به طور مثال اگر آلاچیق مورد نظردارای طرحی مدرن باشد می توان از متریال هایی همچون ورق cnc استفاده می­شود. اگرطرح انتخابی دارای اشکال متنوع باشد، نیاز به آهن کشی دارد.

هر چقدر که نمای آلاچیق جذاب و زیبا باشد، مکانی آرامش بخش تر و دلپذیرتر خواهیم داشت. آلاچیق­ها باوجود ساختار گوناگون و سقف­های متنوع دارای شکل وطرح­های مختلف بوده که در نگاه اول چشم هر بیننده­ای را به خود جلب می­کند.

آلاچیق دور شیشه ای

شیشه آلاچیق

شیشه به دلیل پیشرفت در ساخت و کیفیت بالا، تحولی شگفت در صنعت دکوراسیون و ساخت و ساز به وجود آورده است. همین امر سبب شده است که، شیشه به یکی از عناصر مهم در صنعت ساختمان سازی تبدیل شود.

برای ساخت آلاچیق باید از شیشه­ هایی از جنس شیشه لمینت، شیشه دو جداره، شیشه سکوریت شفاف یا رنگی که دارای مقاومت بالایی هستند، استفاده نمود.

پیشنهاد ما به شما استفاده ازشیشه ­های سکوریت است چرا که این شیشه­ ها در کارخانه­ ها تحت فرایند­های قوی حرارتی قرار گرفته و 4 برابرمقاوم تراز شیشه خام هستند.

همچنین در برابر صدا، نور، دما، ضربه و خیلی فاکتور­های دیگر مقاوم بوده و در صورت شکستگی خرد نمی­شود بلکه به صورت قطعات کوچک و بی خطر درمی­آید.

 

درب آلاچیق شیشه ­ای:

 

آلاچیق­ ها را می­توان بسته به سلیقه مشتری به شکل­های گوناگون ساخت. اینکه درب آن­ها می­توانند به صورت درب شیش ه­ای لولایی، ریلی (بدین صورت که ازسمت راست یا چپ باز و بسته می­شوند) طراحی و اجرا کرد.

 

آلاچیق دور تا دور شیشه ­ای با سقف شیشه ­ای:

 

دراین نوع آلاچیق­ های مدرن امکان مشاهده آسمان وجود دارد. قابل به ذکر است که برای جلوگیری از گرم شدن محیط آلاچیق خود می­توان ازشیشه­ های دو جداره که آب بند و هوا بند هستند، استفاده نمایید.

آلاچیق دور شیشه­ ای

آلاچیق دور شیشه­ ای بدون سقف شیشه ­ای:

 

در این نوع آلاچیق­ ها امکان مشاهده آسمان وجود ندارد و برای سقف نیز از متریال هایی همچون چوب پلاست می توان استفاده کرد.

 

 آلاچیق با شیشه تاشو:

 

عملکرد شیشه تاشو به این صورت است که با توجه به ابعاد پروژه، شیشه ­ها را در اندازه و پنل­ های متناسب و استاندارد تقسیم بندی کرده و سپس در داخل فریم قرار می­دهند. به این صورت که قابلیت جمع شدن در یک سمت (چپ یا راست) را داشته و گستره وسیعی را برای باز شدن و ورود و خروج هوا فراهم می­کنند.

در ادامه بخوانید  طراحی پرگولا

این شیشه­ ها بیشترین کاربرد را در شیشه تراس یا بالکن دارند. از این نوع آلاچیق می­توان در تمام فصول سال استفاده نمود. هزینه آلاچیق شیشه ای تاشو بسته به کیفیت متریال مورد استفاده (آهن، شیشه، چوب پلاست) و متراژ مورد نظر متفاوت است.

برای داشتن یک آلاچیق جذاب و دلچسب، شرکت چکاد بام را به خاطر بسپارید چرا که بهترین­ها را پیشنهاد می­دهد. شما می­توانید در این مکان جذاب وفرح بخش خاطرات زیبا و لحظات خوش در کنار عزیزانتان رقم بزنید.

آلاچیق چوب پلاست

انواع آلاچیق شیشه ای

 طراحان و تولیدکنندگان چنین سازه‌هایی، طرح‌ها و مدل­های آلاچیق­ ها را بنا به سلیقه کارفرمایان و مشتریان تولید می‌کنند تا کاربران به خوبی بتوانند از این آلاچیق ­ها و فضای سبز بهرمند شوند. طراحی این آلاچیق ­ها محدودیتی ندارند و می­توان آن­ ها را به شکل‌های دایره، مربع، مستطیل و اشکال هندسی دیگر سفارش داد.

 

آلاچیق شیشه­ ای گرد:

 

این نوع آلاچیق به دلیل دید مناسب تر و 360 درجه به فضا، نمای زیباتر و حس دنج تری را القا می­کند و فضای مناسبی برای مهمانی­ها و دورهمی­ های دوستانه و خانوادگی می­باشد، به همین دلیل بیشتر مورد توجه قرار می­گیرد.

آلاچیق شیشه ای گرد به دلیل طراحی دشوار و استفاده از دستگاه­های پیشرفته در تولید، قیمت بالاتری دارند.

 

آلاچیق شیشه­ ای چهار گوش:

 

این نوع آلاچیق ساده ­ترین نوع آلاچیق می­باشد. طراحی ساده و نصب آسان آن سبب شده که استفاده بسیاری برای رستوران­ها، مراکز تفریحی و کسانی که بودجه محدود دارند، شود. این نوع آلاچیق از لحاظ اقتصادی ارزانتر و به صرفه می­باشد.

 

آلاچیق شیشه ­ای آکاردئونی یا تاشو:

 

طراحی این نوع آلاچیق به گونه ای است که شیشه­ های آن بوسیله لولا­های مناسب، روی هم جمع می­شوند و جابه جایی هوا به خوبی در آن جریان دارد. هزینه آن نسبت به متریال استفاده شده متفاوت است.

 

آلاچیق شیشه­ ای پیش ساخته:

 

این نوع آلاچیق­ ها برای فضاهای کوچک مناسب بوده و چون پیش ساخته هستند نمی­توان جزئیات طراحی دلخواه را به آن­ها وارد کرد. با توجه به نصب آسان و کیفیت خوب دارای قیمت مناسب و به صرفه می­باشند.

05

کف آلاچیق

کف آلاچیق باید به صورتی باشد که تمییز کردن آن آسان و بی دردسر باشد. کف آلاچیق را می­توان با انواع:

  • سرامیک
  • چمن مصنوعی
  • چوب پلاست

و … استفاده کرد.

قیمت ساخت آلاچیق شیشه ­ای

همانطور که اطلاع دارید، با توجه به اینکه مدل­های متفاوت آلاچیق­ها بر اساس سلیقه و نیاز کاربران متفاوت و از مصالح مختلف با متراژهای گوناگون استفاده می­شود، امکان قیمت دهی به صورت مترمربع نیست. مشتریان عزیز بهتر است که مدل و مصالح آلاچیق انتخابی خود را مشخص کنند.

موارد تاثیر گذار در قیمت الاچیق­های شیشه ­ای عبارتند از:

  • سازه و آهن کشی
  • نوع سقف
  • ضخامت، ابعاد واندازه شیشه
  • نوع کف
  • یراق آلات و متریال مصرفی
  • هزینه حمل شیشه و اجرای آلاچیق

 

در پایان

در این مقاله تمام سعی خود را کردیم که تمامی نکات در باره نصب و اجرای آلاچیق شیشه­ای را در اختیارکاربران عزیز قرار دهیم، تا انتخابی درست و آگاهانه داشته باشند. با چکاد بام محیطی دلنشین و آرام را به خود واعضای خانواده هدیه دهید.

ویدیو آلاچیق شیشه ای چکادبام

نمونه اجرایی آلاچیق شیشه ای

2.6/5 - (58 امتیاز)
Call Now Button