تهران، جنت اباد جنوبی، انتهای چهار باغ شرقی ،خیابان یاس، کوچه یاس نهم ، پلاک ۱۲
021-44478930 09121306522

اجرای بام سبز – جزئیات اجرایی بام سبز

روند اجرای پروژه  بام سبز  مدولار چکادبام از صفر تا صد

قبل از اجرای هر پروژه روف گاردن (بام سبز) توسط تیم چکادبام، با توجه به نوع پروژه، کارشناس متخصص به محل پروژه اعزام شده و به صورت رایگان از محل بازدید انجام می دهد. سپس با توجه برداشت های انجام شده توسط کارشناس و نیازهای کارفرما و با توجه به مقیاس کار، طراحی دو بعدی( و یا سه بعدی در صورت درخواست کارفرما) در قالب 2 الی 3 طرح متفاوت با بازه قیمتی متفاوت، در آتلیه طراحی چکادبام انجام می گیرد. مطابق طراحی های انجام شده، پیش فاکتوری ارائه می گردد که در آن کلیه هزینه های اجرای روف گاردن (بام سبز)، به تفکیک هزینه اقلام، اجرا، نصب و … و زمان اجرای پروژه برای کارفرما صادر می گردد.

طراحی  بام سبز  به سبک چکادبام

تیم متخصص طراحی روف گاردن ( بام سبز) شرکت چکاد بام متشکل از معماران، طراحان منظر و مهندسین عمران با تجربه، پس از بازدید و مشاوره و هماهنگی با کارفرما به طراحی روف گاردن (بام سبز) در قالب پلان و به صورت دوبعدی شروع به کار می نمایند. طراحی ها معمولا در قالب 2 یا 3 طرح با سبک طراحی متفاوت و با طیفی متفاوت به لحاظ هزینه ارائه می شود. با توجه به متراژ و سختی کار، هزینه طراحی روف گاردن (بام سبز) به صورت دو بعدی ( پلان ) بر اساس متراژ طراحی شده متر مربعی 5000 تومان و به صورت سه بعدی متر مربعی 10000 تومان می باشد
به صورت کلی روف گاردن ( بام سبز ) به سبک چکادبام در 5 تیپ متفاوت به لحاظ طراحی و هزینه به نام تیپ ساحلی، تیک ارگانیک، تیپ مینیاتوری، تیپ رویایی و تیپ لاکچری تقسیم بندی می گردد. اقلام مصرفی در کلیه 5 تیپ مذکور یکسان بوده و در یک سطح کیفی تولید می گردند، به همین دلیل تفاوت در تیپ های مذکور تنها در تعداد و نوع اقلام انتخابی توسط کارفرما می باشد و نه کیفیت آنها.
در طراحی روف گاردن ( بام سبز ) توجه به مسیرهای اصلی رفت و آمد بسیار حائز اهمیت می باشد. به طور کلی در طراحی ها مسیرهای اصلی با دک چوب پلاست کف، فضاهای سبز با پلنترباکس و فضاهای باقیمانده با شن تزئینی و قلوه سنگ تزئینی تعریف می شود. وجود تجهیزاتی همچون آلاچیق، آتریوم، آبنما و یا تراکم فضای سبز و پوشش کف چوبی هزینه های اجرا را تغییر خواهد داد.

در ادامه بخوانید  رستوران گردان چیست؟ | Rotating restaurant

تیپ 1 – طراحی تیپ ساحلی  بام سبز چکاد بام

نمونه طراحی روف گاردن قیمت بام سبز ایرانی شن تزئینی

در این تیپ طراحی روف گاردن ( بام سبز ) به صورت عمده، سطح بام را شن تزئینی پوشش می دهد. به صورت متوسط 35 درصد سطح بام را پوشش گیاهی تشکیل داده و باقی آن را مسیرهای چوبی و سایر تجهیزات مانند نیمکت چوبی پوشش داده است. هزینه اجرای این تیپ روف گاردن ( بام سبز ) به طور متوسط متر مربعی 190،000 تومان برآورد شده است.

تیپ 2 – طراحی تیپ ارگانیک روف گاردن ( بام سبز ) چکاد بام

نمونه طراحی روف گاردن قیمت بام سبز ایرانی شن تزئینی مسیر چوبی فضای سبز

در این تیپ طراحی روف گاردن ( بام سبز )از درصد شن تزئینی کاسته شده و فضای سبز افزایش یافته است. همچنین مسیرهای چوبی و تجهیزات جانبی افزایش یافته است. هزینه اجرای این تیپ روف گاردن ( بام سبز ) به طور متوسط متر مربعی 240،000 تومان برآورد شده است.

تیپ 3 – طراحی تیپ مینیاتوری بام سبز  چکاد بام

نمونه طراحی روف گاردن قیمت بام سبز ایرانی پرگولا

در این تیپ طراحی روف گاردن ( بام سبز )بیشتر سطح بام را فضای سبز پوشانده و تراکم سبزینگی بیشتر است. تجهیزاتی همچون پرگولا در این طرح 15% فضا را پوشش می دهد. هزینه اجرای این تیپ روف گاردن ( بام سبز ) به طور متوسط متر مربعی 290،000 تومان برآورد شده است.

تیپ 4 – طراحی تیپ رویایی  بام سبز  چکاد بام

نمونه طراحی روف گاردن ایرانی قیمت فضای سبز بام آلاچیق آتریوم چوب پلاست شن تزئینی

تیپ طراحی روف گاردن ( بام سبز )رویایی یک فضای رویایی روی پشت بام خلق می کند. به گونه ای که 50 % سطح بام را فضای سبز و پوشش گیاهی و باقی فضا را آلاچیق، آتریوم و … پوشش می دهد. پوشش کف بیشتر چوب پلاست بوده و سطح کمتری شن تزئینی دیده می شود. هزینه اجرای این تیپ روف گاردن ( بام سبز ) به طور متوسط متر مربعی 340،000 تومان برآورد شده است.

تیپ 5 – طراحی تیپ لاکچری بام سبز  چکاد بام

قیمت نمونه طراحی روف گاردن ایرانی گیاهان سبز بام آلاچیق آبنما پرگولا

در تیپ لاکچری، علاوه بر استفاده از پوشش گیاهی عمده همچون انواع درخت، درختچه ، گل و گیاهان پوششی در کل سطح بام، امکان استفاده از تجهیزات جانبی همچون آلاچیق، پرگولا، آبنما، فضاهای نشستن و استراحت مانند میز و نیمکت و تخت آفتابگیری و … فراهم می باشد.

وزن و بار تحمیلی  بام سبز  به سبک مدولار چکادبام

کلیه اقلام روف گاردن ( بام سبز ) چکادبام به صورت پیش ساخته در داخل کارگاه چکادبام ساخته شده و مرحله نصب و اجرای روف گاردن ( بام سبز ) توسط تیم اجرایی چکادبام در کوتاه ترین زمان ممکن در محل پروژه انجام می گیرد در واقع چکادبام با تکیه بر بار زنده و تبدیل کلیه بارهای روف گاردن ( بام سبز ) به بار زنده کلیه مشکلات سازه ای ناشی از بار را حتی برای ساختمان های موجود از بین برده و به صورت کلی کلیه بام ها را واجد شرایط تبدیل به روف گاردن می داند. بنابر مبحث ششم مقررات ملی ساختمان، حداقل بار زنده برای بام های تخت و با شیب کم برابر 150 دکانیوتن بر مترمربع می باشد. از آنجا که اقلام چکادبام در حالت اشباع، دارای وزنی برابر با حداکثر 50 کیلوگرم بر مترمربع هستند، هیچ گونه مشکلی به لحاظ سازه ای ایجاد نخواهند کرد.

زیرسازی بام سبز  به سبک مدولار چکادبام

یکی از ویژگی های شرکت چکادبام تسهیل در اجرا، و شاخص ترین ویژگی این روش، عدم نیاز به هیچ گونه زیرسازی حتی در ساختمان های در حال بهره برداری می باشد. به همین دلیل می توان در تمام ساختمان های موجود، در تراس ها و ساختمان های تکمیل شده هم از اقلام چکادبام استفاده نمود و آنها را به روف گاردن ( بام سبز ) تبدیل نمود.
به منظور آغاز کار اجرای روف گاردن ( بام سبز ) به سبک چکادبام، نیاز است سطح نهایی بام موزائیک شده باشد. در صورتی که بام ایزوگام شده باشد، تنها به منظور جلوگیری از آسیب به آن یک ملات لیسه ای سه سانتی متری روی ایزوگام کشیده می شود. سپس اقلام چکادبام که به صورت پیش ساخته داخل کارگاه ساخته شده اند در محل مطابق نقشه های اجرایی چیدمان می شوند.

بستر کاشت فضای سبز در  بام سبز  به سبک مدولار چکادبام

تمرکز اصلی در طراحی تمامی بستر های کاشت فضای سبز در روف گاردن ( بام سبز ) چکادبام شامل فلاورباکس ها، تری باکس ها و پلنترباکس ها، بر دو لایه بیرونی و داخلی آنها گذاشته شده است. لایه بیرونی یا نما از ترموود یا چوب پلاست تولیدی شرکت چکادبام تحت عنوان چکاد چوب، با سختی سطحی مناسب، مقاومت بالا نسبت به شرایط محیطی، متناسب با فضاهای باز، و لایه درونی از جنس ورق گالوانیزه با رنگ پودری- کوره ای( مقاوم در برابر زنگ زدگی) ساخته شده است. همچنین داخل کلیه فلاورباکس ها لایه های فیلتر و زهکش( لایه ژئوسنتتیک و محافظ خاک و لایه نگهدارنده آب و هوادهی ریشه) تعبیه شده است تا شرایط مناسب برای رشد گیاه فراهم باشد. استفاده از لایه های فیلتر و زهکش در داخل فلاورباکس ها موجب تسهیل خروج آب اضافه و عدم نیاز به تعویض خاک تا 5 سال را ضمانت می کند. همچنین وجود این لایه های محافظ در داخل بسترهای کاشت، امکان گندیدن آب را به صفر می رساند.
بنابراین جزئیات و روش اجرای روف گاردن ( بام سبز ) مدولار چکادبام به سبک زیر می باشد:

تاسیسات  بام سبز  به سبک مدولار چکادبام

منافذ خروج آب در کلیه پلنترباکس ها و بستر کاشت فضای سبز، با هدف خروج آب اضافی تعبیه شده است. آب اضافی پس از گذر از لایه فیلتر و زهکش تعبیه شده در پلنترباکس ها، بسیار اندک و کاملاً تمیز و فاقد مواد اضافی می باشد و با توجه به وجود شیب در بام، به سمت کف شور ها حرکت کرده و از سطح بام خارج می شود. بنابراین به هیچ نوع تاسیسات خاصی وجود ندارد.

پوشش گیاهی و آبیاری اتوماتیک روف گاردن ( بام سبز ) به سبک مدولار چکادبام

داشتن تیم متخصص و با تجربه طراحی و اجرای فضای سبز در زمینه روف گاردن ( بام سبز )، متناسب با ویژگی های اقلیمی ( شامل نور ، جهت و شدت وزش باد، آب و … ) و طراحی صورت گرفته برای روف گاردن ( بام سبز ) اقدام به ارائه طرح کاشت به کارفرما می نماید. در طراحی کاشت تمرکز اصلی بر انتخای گونه های گیاهی مقاوم به شرایط محیطی شدید و گیاهان همیشه سبز می باشد.
همچنین با توجه به مسئله کمبود آب در کشور ما، بالا بودن هزینه های نگهداری و … جهت سهولت برای افرادی که به دلیل مختلف( مانند مشغله کاری، حجم بالای سفر در طول سال و …) امکان نگهداری و آبیاری گیاهان را ندارند، استفاده از آبیاری اتوماتیک برای تنظیم شرایط در فصول گرم و سرد سال در کلیه ساختمان های اداری، مسکونی، تجاری و … موجود می باشد. چکادبام با ارائه مشاوره و بازدید رایگان در فواصل مشخص امکان استفاده از این سیستم را برای همه امکان پذیر نموده است. آبیاری اتوماتیک به صورت قطره ای در نظر گرفته شده و مجهز به یک کنترلر می باشد. با توجه به تراکم و نوع گیاهان برنامه مشخصی جهت آبیاری در دفعات و فواصل زمانی به دستگاه داده شده و آبیاری به صورت منظم انجام می گیرد.

ارزش افزوده روف گاردن ( بام سبز ) به سبک چکادبام

در صورتی که به دنبال آیتم ویژه ای برای ایجاد تمایز میان ساختمان ها باشیم، چکادبام گزینه ساختمان سبز را به شما پیشنهاد می دهد. چرا که مسلماً یک خانه با روف گاردن ( بام سبز ) و فضای تفریحی شخصی، علاوه بر سایر امتیازات، طرفداران بیشتری نسبت به یک بنای معمولی خواهد داشت که این یعنی ارزشمندتر شدن ملک! برای مثال، اگر فرض کنیم آپارتمان های مسکونی در تهران و سایر شهرستان-ها به طور معمول 10 واحد داشته باشند، در ازای صرف 5 میلیون تومان توسط هر واحد برای ساخت یک روف گاردن، در کنار به دست آوردن فضایی دنج، مالکان از سودی 4 برابری بهره خواهند برد. اگر فرض کنیم برای این آپارتمان 50 میلیون تومان هزینه صرف ساخت روف گاردن شود، و مساحت هر واحد 100 متر مربع باشد( در مجموع 1000 متر مربع ) هزینه پرداخت شده برای پشت بام به ازای هر متر مربع 50000 تومان خواهد بود اما ارزش افزوده ای که برای هر ساختمان ایجاد می کند به ازای هر متر مربع حداقل 200000 تومان خواهد بود. بنابراین دستیابی به سود مالی و آرامش روانی با صرف هزینه ای اندک امکان پذیر خواهد بود. همچنین در ملک های شخصی نیز، فضاهای تفریحی ایجاد خواهد شد که می توان از آن در هر زمان دلخواه برای خلوت کردن و یا پذیرایی از مهمان ها استفاده کرد.

4/5 - (21 امتیاز)
Call Now Button