تهران، جنت اباد جنوبی، انتهای چهار باغ شرقی ،خیابان یاس، کوچه یاس نهم ، پلاک ۱۲
021-44478930 09121306522

تراس سبز|طراحی و تزئین بالکن|دیباجی

طراحی تولید و اجرای پروژه تراس سبز شهرک غرب بلوار خوردین

مراحل اجرای پروژه تراس سبز، از بازدید و مشاوره اولیه تا طراحی و اجرای پروژه

کارفرما: سرکار خانم امینی

مرحله اول پروژه : بازدید، مشاوره

پس از تماس کارفرما با دفتر مرکزی چکادبام و درخواست کارفرما برای بازدید از محل، کارشناس به همراه تیم طراحی تراس سبز چکادبام به محل پروژه مراجعه کرده و از محل و وضع موجود برداشت انجام گردید. تراس مثلث شکل در طبقه 8 ساختمان مشرف به آشپزخانه و پذیرایی بود با توجه به ماهیت فضا، کارفرما خواستار ایجاد فضای سبز در تراس و ساخت فضایی برای استفاده بیشتر از محیط باز و پرورش گیاهان و سبزیجات خانگی بود. عمده نیازهای کارفرما را میتوان موارد زیر برشمرد :

  • هدف کلی : زیبا سازی تراس
  • طراحی فضای سبز در تراس
  • استفاده از گل های دائمی و رونده برای سریز گل از تراس به خارج از تراس
  • گلدان هایی که بر روی نرده تراس نصب شوند
  • جلوگیری از ورود نور از پنجره فیکس به پذیرایی
  • نصب کف چوبی قابل شست و شو

مرحله دوم پروژه : طراحی تراس سبز

با توجه درخواست کارفرما جهت اجرای تراس سبز، در مرحله بعد، تیم طراحی چکادبام متشکل از مهندسین معمار و طراحان منظر، پیشنهاد ۲ آلترناتیو مختلف طراحی تراس سبز در قالب پلان ( دو بعدی) به همراه برآورد هزینه اجرای تراس سبز ارائه دادند. در این طرح، پیشنهاد اجرای دک چوب پلاست به همراه شن تزیینی، و 3 فلاورباکس خورجینی بر روی نرده ها و همچنین پیشنهاد ایجاد دیوار سبز مدولار بر روی پنجره شیشه فیکس ، که به نوعی مانع ورود نور شدید به پذیرایی می شود اصول اصلی طراحی تراس سبز را شامل می شود. پس از طراحی تراس سبز با توجه به نظر کارفرما، طرح نهایی به کارگاه تولیدی اقلام و تیم اجرای تراس سبز چکاد بام ابلاغ گردید.

مرحله سوم پروژه تراس : اجرای تراس سبز

در مرحله اجرای تراس سبز، به دلیل پایین بودن متراژ و ساخت فلاور باکس و دیوار سبز مدولار در کارگاه و مونتاژ اقلام در محل پروژه و عدم نیاز کارفرما به دک کف در سطح تراس این پروژه به مدت 5 ساعت به طول انجامید کاشت گیاهان و گل های دائمی و رونده، که با توجه به نظر کارشناس گل و گیاه شرکت چکادبام و اعمال نظر کارفرما انتخاب شده بود، مرحله پایانی این پروژه بود.

در ادامه بخوانید  پروژه تراس سبز | نواب

برای دریافت مشاوره رایگان فرم زیر را پر کنید

همین حالا درخواست مشاوره خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

Call Now Button