تهران، جنت اباد جنوبی، انتهای چهار باغ شرقی ،خیابان یاس، کوچه یاس نهم ، پلاک ۱۲
021-44478930 09121306522

خدمات سبز چکادبام

خدمات سبز چکادبام

با نگاهی اجمالی به سبک زندگی امروزه و بافت شهرها می بینیم که طبیعت و فضاهای زنده از شهرها و خانه ها خارج شده اند و از کمیت و کیفیت فضاهای بیرونی محل زندگی کاسته شده است. بسیاری از افراد، علی رغم میل ذاتی به طبیعت و زندگی سبز، به دلیل محدودیت‌های شغلی، شرایط نامناسب اقتصادی، اجتماعی و … محکوم به زندگی در کلانشهرهای سیاه هستند و همواره در آرزوی زندگی در هوای پاک، محیطی سبز و آرام را به سر می برند. بر همین اساس شرکت چکادبام، با تکیه بر آمیختگی روح انسان با طبیعت و با روشی منطبق بر روش نظام مهندسی کشور، به دنبال سبز نمودن تمامی فضاهای دارای پتانسیل همچون بام ها، تراس ها، دیوارها و … در سطح کشور و با صرف هزینه ای اندک، سرعت زیاد و کیفیت بالا در طی چند سال آینده می باشد و حوزه فعالیت خود را بر سبزینگی محیط شهرها و فضاهای زندگی و بازگرداندن روح سبز به فضاهای مرده و بلااستفاده زندگی انسان امروزی متمرکز نموده است.

چکادبام و توسعه پایدار

افزایش فضاهای سبز، علاوه بر آراستگی بافت شهری منجر به توسعه پایدار فضاهای شهری نیز می گردد و از مظاهر بارز توسعه پایدار محسوب می گردد. همانطور که پیشتر نیز ذکر شد، توسعه پایدار دارای سه جنبه زیست محیطی، اقتصادی و فرهنگی-اجتماعی می باشد. از منظر اقتصادی با توجه به اینکه معضل عمده امروزه ساختمان سازها، بحث فروش ملک و ساختمان می باشد، ساختن بام سبز، دیوار سبز، تراس سبز و استفاده از فلاورباکس ها در آپارتمان های امروزی باعث ایجاد ارزش افزوده و سودآوری می گردد. از منظر زیست محیطی، روش چکادبام علاوه بر کاهش آلودگی و افزایش بهداشت روان، موجب جلوگیری از اتلاف انرژی نیز می شود. همچنین فضاهای سبز ایجاد شده بر پشت بام ها و تراس ها، علاوه بر خلق فضایی برای تعامل بیشتر واحدهای همسایگی، منجر به ایجاد حس تعلق بیشتر به ساختمان و نهایتاً افزایش ساختمان ها و محله های سبز در سطح شهر می گردد.

روف گاردن، تراس و دیوار سبز مدولار به سبک چکادبام

هلدینگ چکادبام متشکل از “شرکت مهندسین مشاور به نام چکاد نواندیشان طرح” به تاسیس سال 83 می باشد که دارای گرید رشته های مختلف ساختمانی و شهرسازی و گواهی نامه صلاحیت خدمات مشاور، “گروه پیمانکاری به نام چکاد نواندیشان ساخت” که وظیفه نصب و اجرا و “گروه تولیدی به نام چکاد نواندیشان تولید” که وظیفه تولید قطعات را بر عهده دارد. چکاد بام یک برند پیشرو در ارائه این سیستم در ایران با طراحی و ساخت قطعات به صورت پیش ساخته و مدولار نظیر فلاورباکس ، پلنترباکس، تری باکس قاب های جعبه درختی، آلاچیق، پرگولا و… تحت عنوان “چکاد بام” نه تنها مشکلات استفاده از سیستم های غیرمدولار را برطرف نموده بلکه با کاربرد چوب پلاست و کامپوزیت آلومینیوم در ساخت قطعات، مشکلات استفاده از اجزای چوبی مانند عدم مقاومت در برابر باد، آفتاب، باران، اشعه ماورا بنفش، پوسیدگی و رنگ رفتگی آنها در برابر این عوامل اقلیمی را برطرف نموده است. همچنین کلیه گلجای ها و سینی ها در این سیستم شامل صفحه ای نگهدارنده دارای فیلتر ژئوتکستایل، زهکش، آبرو، پیچ های اتصال دهنده، محکم کننده و اتصال دهنده های پایه است. شرکت «چکاد بام» این افتخار را دارد که با احراز گواهینامه های صلاحیت دولتی و به صورت کاملاً تخصصی برای اولین بار در ایران نسبت به تولید، طراحی و اجرای ایده چکاد بام بام سبز، دیوار سبز، تراس سبز و معماری داخلی سبزبه روش مدولار و پرتابل اقدام نماید. چکادبام حاصل گردهمایی یک تیم فنی و تخصصی در زمینه معماری، شهرسازی، کشاورزی، عمران، محیط زیست، گرافیک و کلیه رشته هایی است که خلاقیت در آن ها نقش اساسی دارد. علی رغم اینکه روش کار چکاد بام بر اساس آیین نامه های ایالات متحده بوده، از جمله افتخارات این شرکت این است که تماماً ایرانی و به دست پرتوان مهندسین این کشور، کاملاً بومی سازی شده و کلیه اقلام در ایران ساخته می شود و قابلیت رقابت با نمونه های ژاپنی، آلمانی و … از لحاظ زیبایی شناسی، کیفیت و عملکرد را دارد.

در ادامه بخوانید  Elementor #4719
Call Now Button