تهران، جنت اباد جنوبی، انتهای چهار باغ شرقی ،خیابان یاس، کوچه یاس نهم ، پلاک ۱۲
021-44478930 09121306522

روف گاردن در دیباجی جنوبی

مشاهده عکس های پروژه

خلاصه گزارش روف گاردن در دیباجی تهران

یکی از روف گاردن های اجرا شده توسط شرکت چکادبام به روش مدولار پیش ساخته مربوط به ساختمانی مسکونی در دیباجی جنوبی می باشد که پیش بینی خاصی برای روف گاردن انجام نشده بود. در این پروژه کارفرما درخواست اجرای بام سبز در بخشی از پشت بام را داشت که ایده اولیه شامل فضای نشیمن روباز و سرپوشیده، آتشدان و همچنین گل و گیاه در لبه بام می شد. طرحی که برای این پروژه آماده شد علاوه بر موارد درخواستی شامل دکینگ کف، آلاچیق با دیوارسبز، تیرک های چوبی جهت نورپردازی و همچنین کاور پله آهنی موجود در بام بود که جهت دسترسی به بالای خرپشته پیش بینی شده است. آلاچیق این پروژه مربعی با ابعاد 4 در 4 متر می باشد که سقف آن به صورت خرپایی و تنها با 4 ستون در کنج ها برپا شده و روی ستون ها دیوار سبز اجرا شده که در ترکیب با دکینگ چوبی کف و فلاورباکس ها و پلانتر باکس هایی که بستر کاشت گل و گیاه و درختچه های کاشته شده در لبه بام هستند فضایی بسیار دلنشین در اختیار کاربران بام سبز قرارداده است. کاور پله آهنی مذکور نیز به صورتی اجرا شده که گیاه رونده ای که داخل فلاورباکس پای پله جانمایی شده از دیواره اجرا شده کمک گرفته و بالا آمده و با رشد بیشتر به پرگولایی خواهد رسید که بالای در خرپشته فضای ورودی بام سبز را تعریف کرده است.

گالری تصاویر

طراحی و اجرای روف گاردن در تهران محله دیباجی

نوع پروژه : اجرای روف گاردن به سبک پرتابل مدولار و کف و آلاچیق و کاور چوب پلاست

کارفرما: آقای کامیاب

مراحل ساخت روف گاردن دیباجی

مرحله اول : بازدید از محل پروژه و دریافت نیازهای کارفرما

پس از تماس کارفرما با شرکت جهت اجرای روف گاردن در محله دیباجی تهران، تیم چکادبام به محل پروژه اعزام و پس از برگزاری جلسه با کارفرما و ثبت خواسته های وی، وضع موجود پشت بام ساختمان را برداشت کردند. در این پروژه کارفرما علاوه بر ایجاد فضای سبز بر روی پشت بام خواهان ایجاد فضای گردهمایی باز و همچنین سربسته بر روی پشت بام بود. که در گام اول تقاضای اجرای فضای نشستن شامل میز و نیمکت و همچنین آلاچیق شیشه ای بسته در نیمی از مساحت پشت بام را داشتند. نکته دیگر این که کارفرما از بین انواع متد اجرایی بام سبز شیوه پرتابل-مدولار را ترجیح دادند که بدون کوچکترین دخالت و تخریب بر روی پشت بام فضای سبز و فراغت ایجاد کند. چالش طراحی در این پروژه فضای محدود برای اجرای آلاچیق دور شیشه ای و همچنین اجرای سبزنگی دور فضای پشت بام بود به علاوه راه پله موجود به سمت خرپشته نیز منظره مناسبی نداشت که کارفرما خواستار ارائه راهکاری برای حل این مشکل بود. همچنین کارفرما برای آبیاری روف گاردن درخواست اجرای سیستم آبیاری قطره ای اتوماتیک را داشتند. خواسته ها و چالش های طراحی این پروژه به شرح زیر می باشد:

مرحله دوم : طراحی روف گاردن

در گام بعد تیم طراحی چکادبام با توجه به نیاز های کارفرما و شرایط و محدودیت های موجود، طبق معمول 3 گزینه طراحی در قالب پلان 2 بعدی با بازه های مختلف قیمتی و جزئیات هزینه های اجرای روف گاردن را در اختیار کارفرما قرار دادند که گزینه برگزیده توسط کارفرما مجددا طی چند نوبت اصلاح و بهینه شد و طرح نهایی شامل کف چوب پلاست، آلاچیق دور شیشه ای و چیدمان فضای سبز در بستر سینی های پوششی و فلاورباکس های متنوع و طرح پوشش راه پله فلزی به تیم اجرای چکادبام جهت اجرا ابلاغ شد

اجرای روف گاردن در محله دیباجی تهران

پس از نهایی شدن طرح روف گاردن، تیم اجرا شروع به تولید اقلام مورد نیاز در کارگاه چکادبام نمود و به موازات تولید اقلام مورد نیاز روف گاردن از قبیل فلاورباکس های چوب پلاست، گلدان ها، سینی های پوششی و…، یک تیم نیز برای اجرای زیرساخت های مورد نیاز روف گاردن از قبیل شاسی کشی های کف، دیواره ها و شاسی کشی و اجرای آلاچیق دور بسته به محل پروژه اعزام شدند. طبق خواسته کارفرما، کف پشت بام شاسی کشی شده و به وسیله تایل های کف چوب پلاست پوشیده شد، شاسی و ستون های آلاچیق پیاده شده و کل آلاچیق با پوشش چوب پلاست و شیشه های سکوریت فیکس و ریلی اجرا شد. بستر کاشت گیاهان روف گاردن نیز در نقاط طراحی شده اجرا شدند. همچنین بدنه زیرین راه پله فلزی نیز به وسیله چوب پلاست پوشیده شد و در نهایت کل کار به صورت پیوسته و منسجم اجرا شد. در نهایت لوله کشی آبیاری اتوماتیک قطره ای برای آبیاری فضای سبز اجرا شد.

در ادامه بخوانید  آلاچیق
Call Now Button