تهران، جنت اباد جنوبی، انتهای چهار باغ شرقی ،خیابان یاس، کوچه یاس نهم ، پلاک ۱۲
021-44478930 09121306522

روف گاردن دیباجی جنوبی

مراحل اجرای پروژه روف گاردن بام سبز در دیباجی جنوبی تهران

نوع پروژه : طراحی و اجرای روف گاردن در فضای پشت بام به سبک پرتابل مدولار

کارفرما: جناب آقای اعلایی

مرحله اول پروژه روف گاردن : طرح مسئله و بازدید از وضع موجود بام

در ایران و علی الخصوص شهر تهران، طراحی و اجرای روف گاردن گسترش بسیاری یافته است و پیمانکاران و سازندگان ساختمانی بر اجرای روف گاردن به عنوان یک آپشن ساختمانی تاکید بسیاری دارند. از جمله مناطقی از تهران که می توان روف گاردن های زیادی را در آن مشاهده نمود، منطقه دیباجی تهران میباشد. ساختمان مسکونی مورد نظر دارای پشت بامی بسیار زیبا، آرام و دنج می باشد، که محیط امنی برای اهالی ساختمان جهت گذارن اوقات فراغت ایجاد کرده است.

مرحله دوم: طراحی روف گاردن

با توجه به درخواست کارفرما جهت طراحی و اجرای روف گاردن و مراجعه به پیمانکار (شرکت روف گاردن چکادبام) پس از بازدید و برداشت اولیه، تمهیداتی در رابطه با طراحی و اجرای روف گاردن اعمال گردید. با توجه به نظرات و درخواست کارفرما و بودجه در نظر گرفته شده، روف گاردن به سبک ساحلی طراحی گردید. در تیپ ساحلی روف گاردن، بیشتر سطح بام توسط شن تزئینی پوشیده شده و باقی سطوح را فضای سبز تشکیل میدهد. لازم به ذکر است که طرح های پیشنهادی شرکت برای اجرای روف گاردن پیش از تایید نهایی به صورت پلان دو بعدی و طراحی سه بعدی روف گاردن در اختیار کارفرما قرار گرفت و طرح نهایی پس از اصلاح به تیم اجرا ابلاغ گردید

در ادامه بخوانید  روف گاردن جناب عسگری | سازمان برنامه


پلان دو بعدی طراحی و اجرای روف گاردن بام سبز دیباجی تهران
پلان دو بعدی پیشنهادی برای روف گاردن

مرحله سوم: اجرای روف گاردن و آبیاری اتوماتیک و کاشت گیاهان

ایجاد فضای سبز با استفاده از انواع تری باکس و پلانترباکس و گیاهان همیشه سبز جهت حفظ طراوت لازم در همه فصول و استفاده از آبنما برای لطافت و آرامش انجام گرفت. همچنین مکانی به عنوان نشیمن و استراحت از طریق پرگولا و ایجاد فضای سایه روشن ایجاد گردید. همچنین جهت نگهداری مناسب از گیاهان از سیستم آبیاری اتوماتیک قطره ای متناسب با نوع گیاهان کاشته شده بهره گرفته شد.
در طراحی و اجرای روف گاردن دیباجی از اقلام پیش ساخته در کارخانه استفاده شد که این امر موجب اجرای سریع، هزینه بهینه و مقرون به صرفه و در نهایت رضایت کارفرما و افتخاری دیگر برای گروه چکادبام گردیده است.

Call Now Button