تهران، جنت اباد جنوبی، انتهای چهار باغ شرقی ،خیابان یاس، کوچه یاس نهم ، پلاک ۱۲
021-44478930 09121306522

روف گاردن شیراز

طراحی و اجرای روف گاردن (فضای سبز پشت بام) در شهر شیراز

نوع پروژه : طراحی و اجرای بام سبز و کف چوب پلاست و پرگولا و دیوار سبز حجمی

مراحل طراحی و اجرای روف گاردن:

در این گزارش مراحل طراحی، تولید اقلام و اجرای روف گاردن در شیراز توسط تیم چکادبام آورده شده است

مرحله اول پروژه روف گاردن: مشاوره

با توجه به اینکه روف گاردن موجود در شهر شیراز قراردارد و امکان بازدید اولیه وجود نداشت، کارفرما عکس ها و برداشت های اولیه را به صورت ایمیل به دفتر چکادبام ارسال کردند و طبق صحبت های تلفنی تمام اطلاعات برای طراحی بیان گردید.
هدف اصلی طراحی این روف گاردن به شرح ذیل می باشد:

مرحله دوم پروژه روف گاردن: طراحی روف گاردن

در مرحله دوم تیم طراحی نیازهای کارفرما را در نظر گرفته و بر اساس وضع موجود ، اقدام به طراحی روف گاردن نموده است و طراحی اولیه به صورت پلان دو بعدی را در اختیار کارفرما قرار داده است. با توجه به کوچک بودن نسبی بام و ایجاد فضای سبز، تیم طراحی با استفاده از دیوار سبز حجمی که در ارتفاع قرار می گیرد و فضایی از سطح پلان را اشغال نمیکند ، خواسته کارفرما را برای در نظر گرفتن فضای سبز ایجاد کردند. استفاده از آبنما جهت تلطیف محیط در روبروی آلاچیق و ایجاد فضای نشیمن در روبروی آبنما .

مرحله سوم پروژه روف گاردن: اجرای روف گاردن

پس از تغییرات و تصویب نهایی طرح، طرح به تیم اجرائی ارجاع داده شد و تیم چکادبام با تولید اقلام و فلاورباکس ها و آبنمای پرتابل و بردن بقیه مواد خام عازم شهر شیراز شدند. در این روف گاردن به علت کف سازی گسترده در کف روف گاردن، تیم اجرایی به محض رسیدن با ایجاد فضای زیرسازی کل سطح بام کار خود را شروع کرده و بقیه کار را اجرا کرده اند. در مرحله آخر با قرار گرفتن فلاورباکس ها طبق نقشه روی طرح، در تمام فلاورباکس ها از لایه های فیلتر و زه کش به عنوان نگهدارنده آب و هوادهی ریشه استفاده شد و بعد از ین مرحله کاشت فلاورباکس ها با گل های فصلی و همیشه سبز انجام شده است. درمرحله آخر از سیستم آبیاری قطره ای اتوماتیک استفاده گردید و برنامه زمان بندی منظم به آن داده شد.

در ادامه بخوانید  پروژه رستوران بام سبز مجتمع اردکانی|شاهرود
Call Now Button